tirsdag 12. januar 2016

Skal - skal ikke

I disse dager sitter jeg med terminlisten for årets løp. På min ønskeliste står det både halvmaraton, maraton, gjørmeløp og terrengløp. Jeg har mange drømmen og har lyst til sette meg mange mål.

I 2015 deltok jeg i fire løp. Det ble både ecotrail og fjellmaraton på våren. På høsten løp jeg Østmarka Trail Challenge og halvmaraton i Købehavn.

Det er gøy å stille til start i løp og ikke minst er det gøy å komme i mål.

Jeg er allikevel veldig usikker på hva jeg skal gjøre i år. Skal jeg løpe et maraton til? Jeg vet jo at jeg klarer det og da må jeg evt få ned tiden min. Og skal jeg stille til start i nok et halvmaraton? Da må målet være å løpe under 1.30. Hmmm....

Jeg har lyst til å stille til start i løp hvor jeg må utfordre meg like mye psykisk som fysisk men akkurat nå føler jeg ikke at tiden er riktig for å løpe ultraløp. Det krever en stor mengde trening før et slikt løp og ikke minst lang restitusjon etterpå. Og med fire små og jobb er ikke dette alltid så lett.

I år har jeg heller ikke lyst til å reise så langt for å løpe. (bortsett fra Køben i september). På den annen side drømmer jeg om å løpe fjellmaraton over selve fjellet, og ikke slik som i fjor da snøen stoppet oss.

Dette er ikke lett og jeg sitter veldig med en skal-skal ikke greie om dagen. Men jeg trenger ikke konkrete mål for å trene. Så planen er som følgene ( akkurat nå. Dette kan endre seg imorgen)

1: Fire løpeøkter per uke ( to 10-12 km, en intervall og en langtur)
2: To styrkeøkter og kanskje en yoga/svømming/sykling
3: Bestemme meg uken før et løp om jeg stiller til start eller ikke





Stas å løpe i mål med mamma.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar