søndag 20. september 2015

Tid for en plan. Jeg ser fremover og kan ikke gi meg helt ennå.

Den siste uken har vært helt planløs når det gjelder trening. Jeg har gjort akkurat det jeg har følt for når jeg ha følt for det. Uken har også båret preg av å være en uke med mye jobb-uke-etter-borte-en-helg-og-løpt-et-løp-uke! Altså ikke så tipp topp med tanke på trening men det har vært helt greit. Formen tåler en slike uke i ny og ne. Men jeg vil ikke ha for mange av dem. Jeg vil ikke falle ut av den gode rutinen jeg har for jeg vet hvor vanskelig det er å komme inn i gode rutiner.


Det er derfor på tide med en ny ukeplan og nye mål.

Mandag: Rolig 10-12 km
Tirsdag: Energy yoga og innefotball ( hipp hipp hurra!)
Onsdag: Styrketrening ben (Auuu!! Gruer meg allerede)
Torsdag: Rolig tur med bakkeløp
Fredag: Styrke overkropp
Lørdag: Bakkeintervall ( hvis tid, evt fri)
Søndag: Fri.

I det siste har jeg løpt veldig mye men det skal jeg nå endre. Det skal bli mye mer styrke og variasjon i planen. Jeg har tro på det!

Jeg har også sett for meg to løp til som jeg kanskje stiller i denne sesongen; maraton i Fredrikstad og halvmaraton på Jessheim. Men her er det noen faktorer som spiller inn som jeg ikke kan bestemme så ting får bli som det blir.

Men nå er det klart for en ny uke med en god plan. Jeg gleder meg til å sparke den nye uken i gang.



1 kommentar:

  1. Høres bra ut! Jeg venter på kneet. Tenker meg en rolig tur på fredag for å teste. Er ikke god på alternativ trening så her går det bare en vei ... ;)

    SvarSlett