søndag 2. august 2015

Mine beste løpetips

For mange er det et stort tiltak å komme seg på løpetur eller generelt komme i gang med løping. Mange har en stressende hverdag med jobb, familie og andre aktiviteter. Trening blir det derfor ikke satt av tid til, men tro meg, litt fysisk aktivitet gir deg mye mer energi til alt det andre.

Løping er genialt fordi du kan gjøre det hvor som helst. Hjemmefra, på jobbreise, på ferie eller i pausen på jobben.


Her er mine best tips til å komme i gang.


  • Kjøp deg gode sko ( beina får kjørt seg, så ikke dumt med litt hjelp)
  • Få deg nytt løpetøy ( ingenting motiverer meg mer)
  • Løp om morningen ( stå opp en time tidligere og ta deg en 20 min tur. Da er du ferdig!)
  • Bruk en app som viser distanse og tid ( utrolig hvor motiverende dette er)
  • Løp kort, bygg deg opp. ( ikke start med mila. Vær fornøyd med 2-3 km)
  • Skaff deg en løpevenn ( mye lettere når du har en fast avtale)
  • Sett deg et mål og lag en plan ( meld deg på et løp. Det tør du!) 


Min løpevenn Kirsti. Her løper vi ecotrail. I september stille vi til start på halvmaraton i Køben. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar