mandag 13. juli 2015

Trening til ulike distanser

 Til høsten skal jeg delta i 3 evt 4 løp. Dette betyr at jeg ikke legger løpingen på is selv om det er ferie. Heller tvert imot. 

Til høsten skal jeg delta i løp av ulik distanse men også på veldig ulikt underlag. Det blir 37 km i flyktningeruta som kun går på sti. Videre blir det 30 km i nordmarkstraveren som går på sti og skogsvei. Det blir 21 km på asfalt i Køben og evt 42 km flatt maraton. 

Den store utfordringen nå er å trene riktig mot disse løpene. Jeg må ha mengde men også styrke. Jeg må øve på å løpe fort på de korte distansene og jeg må finne riktig tempo på de lenger løpene. 
Jeg må løpe mye på sti samtidig som kroppen må kjenne på asfalten. 

Jeg har nå en plan og satt meg noen mål så får vi se hvordan den fungerer. Idag ble det tur på svaberg, sti og skogsvei.Det fungerer det også. 



Min venn på turen. Mannen min var med han også men han var det ikke verdt å ta bilde av. 

2 kommentarer:

  1. Litt usikker på hva du betegner som kort distanse her ;) Hvilket maraton skal du løpe?

    SvarSlett
  2. Det er da ingen korte distanser;) Burde stå den korteste. Jeg vurderer Oslo, Fredrikstad eller Jessheim:)

    SvarSlett