fredag 19. juni 2015

I sorg blir selv de små gledene store

Da har han reist videre. Og her sitter vi med sorgen, savnet, tomheten og den rare følelsen. I sorg blir selv de små gleder store. Og akkurat i dag satte jeg ekstra stor pris på at William lagde en kopp kaffe til meg og at Arwen dekket på til frokost. Jeg er glad det er sommerferie nå og at jeg skal tilbringe 8 uker sammen med de som betyr mest for meg. Tiden går så alt for fort og nå er det på tide å reflektere over hva som er viktig. Jeg er akkurat passe skapkristen til at jeg synes dette diktet av Henrik Wergeland er fin:




Når jeg legger meg til hvile,
tretten engler om meg står.
Tvende ved min høyre smiler,
tvende til min venstre går,
to på vakt ved hodeputen,
to ved foten dessforuten,
to meg dekker,
to meg vekker,
en meg viser
alle himlens paradiser.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar