tirsdag 7. april 2015

Tren hele kroppen med en kettlebell.




I dag var planen å komme meg til Icon men tiden strekker ikke til. Jeg satte derfor opp et hjemmetreningsprogram til meg selv som jeg i dag har gjennomført. Målet er å trene styrke 3 ganger per uke og da vil jeg komme meg igjennom hele kroppen hver eneste gang.

Denne økten gjennomførte jeg med en 12 kg kettlebell og det er noe alle har plass til. På enkelte øvelser er det kanskje litt lett, men da tar jeg bare flere repetisjoner. Poenget er å bare trenge en kettlebell for å gjøre dette enkelt. Denne økten kan man jo også dele i to hvis man ønsker og man kan få med seg hele familien på dette. Min kettlebell skal få være med på ferie fremover;)


Mitt program:

Knebøy 4x12
Pushups 4x15
Planke

Utfall 4x12
Smale pushups 4 x 8
Sideplanke

Hip-thrust 4x12
Dips fra en stol 4x12
Båten

Kettlebell swing 4x12
Opptrekk bord 4x 10
Situps

Enbeins strakmark 4X12
Rygghev 4 x 12
Skråsitups
Biceps 4x12 ( denne er litt knotete med en kettlebell men man får det til;) 

Dette tok meg 40 min. Jeg kjører supersett, dvs knebøy/push-ups/planke uten pause. Så gjør jeg dette fire ganger før jeg puster litt. Så går jeg løs på utfall/smale push-ups og sideplanke og kjører dette fire ganger uten pause osv. På denne måten får jeg opp pulsen litt også og jeg får vært så effektiv som mulig ift tiden. 

Så kjøp inn en kettlebell og kjør på.


Det er også gøy å kaste kettlebellen på slutten men husk da å gjøre dette ute;)




Ja det ser teit ut men rumpa svir og det er poenget. 






1 kommentar:

  1. Lurer på om jeg skal få meg en kettlebell til den plankeøvelsen ;) Stort sett kan den vel byttes ut med en unge. Kanskje med unntak av kastingen...

    SvarSlett