fredag 20. mars 2015

Mamma til fem?

Dette skjer hver eneste gang den minste blir 10 måneder. Lysten på en liten kommer snikende. Skal jeg aldri mer være gravid? Er dette de barna vi skal ha? Ikke flere?

Vi har nå fire barn fra 6 år og ned. To gutter og to jenter og annenhver. Helt perfekt for oss. Hverdagene er veldig fine. Vi har gode rutiner og trives. Jeg er møkklei av kommentarer fra andre rundt meg om hvor vanskelig og slitsomt det kommer til å bli.

"Bare vent til alle blir tenåringer"
"Bare vent til alle skal på aktiviteter"
"Bare vent til....."

Disse kommentarene har vi alltid fått.

"Bare vent til du får to. Da blir det ikke så lett".
"Bare vent til du får tre. Da får du ikke tid til å trene" ( jeg løper 7-9 mil i uka og trener styrke to ganger)
" Bare vent til dere begge er i jobb. Da blir det slitsomt da".

Jeg skjønner veldig godt at disse kommentarene kommer fra disse type mennesker. Dette er folk som alltid ser problemer og ikke en løsning. Folk som alltid fokuserer på det negative.

Jeg er så lei kommentarer om at det skal være slitsomt å ha barn. Ting blir til det du gjør det til og til det du har fokus på.

Så kanskje vi skal kline til med nr.5? For jeg kjenner at jeg har mer kapasitet.



7 kommentarer:

  1. Ok. Du har hatt shoppestopp i tre dager og allerede har du blitt helt gal? Det er nå du må tenke at den kapasiteten kan du bruke på andre morsomme ting en en unge til. NYCtur feks. Halvmaraton i utlandet. Ikke driv å bli gravid igjen nå da. Hvem skal vi reise med da? (og det er ikke at jeg ikke tror dere klarer det, men nå har jeg jo begynt å løpe og sånt. Hva med meg da?)

    SvarSlett
  2. Godt poeng, godt poeng. Nei jeg får ta et par løp med deg først kjenner jeg. Vi burde planlegge et løp i utlandet til høsten:) Så jeg skal vente litt jeg av hensyn til deg:) Men jeg blir så lei av å ha så mye energi. Hva skal jeg gjøre??? Kan jo alltids jobbe mer men vil ikke binde opp tiden min heller;) Hahahaha. Ikke lett dette her. En unge er alltid løsningen;)

    SvarSlett
  3. Mer tid på sosiale medier tenker jeg.

    SvarSlett
  4. Ikke sant. Nyttig bruk av min tid:)

    SvarSlett
  5. Kjenner til det du skriver😄 men lurer påovergangen fra 3-4 barn, ny bil etc. Kan du si litt hvordan det var?

    Ellers veldig kjekt å være innom å lese- gøyt å finne en som har samme energi nivå

    Fin dag til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei og takk for at du stikker innom min blogg. Jeg synes ikke overgangen fra 3 til 4 var noe stor. Vi hadde allerede en større bil siden vi synes det ble trangt med 3 i baksetet. Dette er også det argumentet vi møtte fra mange da vi sa vi ville ha fire barn: "Da må dere ha større bil". For å være helt ærlig tror jeg mange med 3 barn også kjøper en større bil så ikke tenk på det. Det er dødskult å ha fire barn. De er en gjeng. De har hverandre og de leker så fint sammen. Jeg digger at vi er en større familie og kunne ikke tenke meg noe annet. Jeg vil gjerne ha flere, men det er nok stopp nå:)

      Slett
  6. Hei Stine! Fin blogg du har :-) Jeg har en gutt på snart fem og tvillinger på tre og kjenner innimellom babylysten komme over meg men jeg vet ikke... usikker på om jeg har din energi! :-)

    SvarSlett