søndag 29. mars 2015

I dag løp jeg maraton!!! Why? Because I can!!!



Yes!!! Jeg klarte det. Målet var et maraton i løpet av mars og det fikset jeg. Egentlig var planen å løpe Påskeharemaraton med Løpelabbet på tirsdag, men det får jeg ikke til så det ble det maraton helt alene i dag:) Nerd? Kanskje. Fornøyd? Veldig.

Jeg besøkte min bestefar tidligere på dagen og han har løpt mange maraton. Jeg fortalte han om planen min og fikk beskjed om å åpne rolig. Dette tenkte jeg veldig på de første 20 km.

Løypa hadde noen seige bakker men var ellers veldig fin. Mye flott utsikt. For dere som er lokalkjent så løp jeg som følger:

Hjem-om Rema 1000-Skullerud-Ryen-Svartdalsveien til Shell på Kværner-opp Vallhallveien og inn Stamhusveien til Ekeberg Skole- over sletta og gangveien tilbake til campingen - Inn i skogen der og grusveien forbi EKT og ned til Sporten- over veien og ned Solveien - Solveien helt til enden (tror jeg) - ned Knut Øynes vei(eller noe sånt) og opp til Ljabru trikkestopp. Da viste begge klokkene 21,2 så da bare snudde jeg og løp samme vei tilbake:)

Jeg må takke mine nydelige Asicssko som var med på hele turen. Asics er og blir min sko. Høyt på ønskelisten står Asics Gel-Kayano 21. Jeg regner med at folk vet om en viktig dag som snart kommer og at disse løpeskoene derfor blir mine...

Bilde er lånt fra Zalando.no som fører disse skoene.


Mine høyt elskede sko:)







Utsikt fra Solveien.


Utsikt fra Utsikten mot byen.




Yes!!! I did it!!





Så fornøyd ja.


HUSK AT ALLE FRKSORLIES LESERE FÅR 30 % PÅ LØPEBUKSER FRA CASALL TOM 2/4 HOS SPORTYSARA.NO BRUK KAMPANJEKODE: FRKSØRLIE





6 kommentarer:

  1. Wow, nå ble jeg så utrolig inspirert! Du er bare helt rå! Gratulerer så mye :) Utrolig bra tid å løpe på også. Ha en fantastisk fin påske uke,

    Påske klem fra " pt-monica"

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk Monica. Dette var utrolig gøy og fristet veldig til ny tur:) Men det blir ikke før mai.

      Slett
  2. Fjeg lar meg virkelig imponere av deg og det du får til!! Gratulerer med marathonen i dag! Men et lite spørsmål. Jeg har ikke lest bloggen din mer enn 4-5 mnd, så mulig jeg burde lest meg opp. Har du bestandig vært en løper? Jeg har så lyst å være det, og i hodet er jeg det. Men bena og pusten sier per dags dato at jeg ikke er det. Og jeg synes det går veldig sakte å trene seg opp. Utålmodig som fy! Men drømmen er marathon for meg og. Så har du bestandig løpt, og hvis ikke hvordan begynte du, og hva syns du har gitt deg best progresjon? Treningsmetode, tankesett eller noe annet? Håper du har tid å svare.
    Heier på deg, og fortsetter å lese bloggen din!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kristin og tusen takk for hyggelig melding. Jeg har bare blogget siden oktober;) Nei jeg har ikke alltid vært en løper, men jeg har spilt fotball hele mitt liv så trene har jeg gjort. Jeg fikk mitt 4. Barn mai 2014 og begynte med løping juli samme år. Den første tiden løp jeg uten mål og mening. Så ble det en plan bak det. Jeg hadde da tre økter per uke. En rolig løp på 8-10 km, en intervall og en rolig langtur på 12-14. Jeg tror at mye sitter i hodet. Hvorfor skal du ikke klare det? Du kan jo løpe 4 min og gå 1 min i starten. Det hjelper veldig. Sett deg et mindre mål først, feks halvmaraton. Det handler vel om mengdetrening i lengden men jeg tror det er lurt å ikke gape over for mye! Så koselig at du leser bloggen. Hvordan fant du den?:)

      Slett
    2. Tusen takk for svar! Jeg må nok være tålmodig, og tenke hver dag at det jeg gjør i dag hjelper meg for det jeg skal gjøre imorgen osv.
      Ikke helt sikker hvor jeg fant din blogg da jeg leser en del. Men vil tippe at jeg fant den via noen andres blogg. Enten fordi de linket til din, eller at du hadde kommentert noe som jeg fant interessent. Uansett skal jeg definitivt fortsette å lese den! Du skriver bra, og du inspirerer uten at det blir et glansbilde. Du har et normalt liv som jeg kan identifisere meg med.
      Ha en riktig god påske! :)

      Slett
    3. Takk for det. Sett jeg mål og jobb mot disse. Ikke gap over for mye. Bestem deg feks for å gjennomføre 5 km. Gå eller løp distansen men ikke gi deg før du har klart 5 km. Neste gang løper du litt mer osv. Slik bygger du deg opp:) Dette fikser du og før du aner ordet av det så er du en løper:)

      Slett