søndag 1. mars 2015

Denne uken har jeg klart å doble min løpemengde - finn ut hvordan:)

Jeg trener som sagt mot et maraton i juni og trenger derfor mange mil i beina. Jeg har ligget på 4-4,5 mil per uke og har ikke klart å få tid til noe mer.

Men denne uken var det på tide å gjøre en endring. Hvordan skulle jeg klare å få inn flere mil i en ellers så hektisk hverdag med jobb og fire barn? Jeg måtte gjøre en stor endring og alternativet ble å bytte ut t-bane med joggesko.

Denne uken som har gått har jeg fått løpt hele 9 mil!!! Og da har jeg faktisk bare hatt en løpetur hvor jeg har måtte dra ut på trening ( søndagstur mens Arwen var i bursdag ble til en 2,1 mils løpetur)
Jeg har hatt 5 turer på 10 km og 2 turer på 10 km som har blitt lagt opp som intervall. Disse 7 turene har jeg tatt til/fra jobb:) Denne tiden bruker jeg vanligvis på en t-bane og da bruker jeg 30 min til jobb. Ved å løpe bruker jeg ca 50 min, men da får jeg mer fred og ro, hører på musikk og er faktisk ekstremt opplagt når jeg kommer til jobb og når jeg kommer hjem til familien.

Jeg har også hatt to styrkeøkter på Icon og selvfølgelig stått på hodet:) Knallfornøyd med uken og jeg har så mye energi at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Ikke tid til å trene sa du?
Hvorfor ikke bestemme seg for å løpe/gå hjem fra jobb to dager i uken? Eller gå av t-banen litt tidligere og løpe den siste biten? Har du mulighet til å dusje på jobben? Ja så legg treningen inn på vei til jobben et par dager. Det er så utrolig deilig å se at klokken bikker 8 og kjenne at kroppen er fornøyd. Man våkner opp og hele deg er fylt med positiv energi. Prøv det!
Sokkene sier alt;)




Ullsokker er livsviktig på dette føret

Så glad for å løpe ut litt over kl 6:)

2 mil tur/retur jobb gjorde sitt

Så sexy er jeg når jeg kommer frem til jobb

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar